maanantai 18. syyskuuta 2017

Kuvia kesästä osa 2 (Matkustelu)

Sagan tapahtumien lisäksi ehdin matkustellakin ihan mukavasti. Tässä siis kuvapostaus siitä~

(Pahoittelen kuvien määrää - yritin karsia niitä, mutta se oli vaikeaa..)

Ureshinon kylpylä

Käytiin Sagan lähellä olevassa Ureshinon kylässä, joka on tunnettu kuumista läheistä. Kuvia on vain ryokanista, missä yövyttiin poikaystävän kanssa - ei valitettavasti ehditty kierrellä kylässä muuten kuin vain ilta-aikaan. Majatalo oli niin kiva, että voin lämpimästi suositella sitä (nimeltään Shoen ryokan). Majatalon isäntä jopa heitti meidät bussipysäkille seuraavana aamuna, niin päästiin jatkamaan helposti matkaa. :)

Majatalo oli sisältä melko sokkeloinen

Meidän huone puutarhanäköalalla, ja meidän yllätykseksi omalla onsenilla!

Illallinen ja aamiainen tarjoiltiin huoneeseen

Nagasaki

Jatkettiin Ureshinosta Nagasakiin päiväreissulle, ja kierreltiin lähinnä nähtävyyksiä liittyen atomipommiin. Kuvassa patsas rauhan puistosta.

Tässä kohta, jossa pommi räjähti (=hypocenter).

Käytiin myös atomipommimuseossa, joka oli todella mielenkiintoinen, mutta myös masentava.

Tokio ja Disneyland

Poikaystävän vierailun aikana sain muutaman tunnin vapaaksi koulusta, joten päästiin matkustelemaan. Käytiin tottakai jälleen Tokiossa, ja ehdittiin viettää päivä Disneylandissa, missä olen aina halunnut käydä.

Käytiin Asakusassa ilta-aikaan. Näin illalla turisteja ei ollut paljon, niin tunnelma oli ehkä vähän kivempi + temppeli oli kauniisti valaistu.

Asakusa

Jälleen näköalatornissa, nyt valoisaan aikaan. Ei nähty Fujia taaskaan..

Disneyland!

Leikin Minni Hiirtä

Tuhkimon linna oli aivan upea!

Universal Studios Osakassa

Disneylandia isompi juttu itselle oli päästä Osakan Universal Studiosiin, ja tarkemmin puiston Harry Potter -maailmaan. Rakastan Harry Potter -kirjoja ja -elokuvia, joten tämä oli yksi koko vaihdon kohokohdista! :)

Tylyaho

Tylypahka

"Jos minä olisin noita..:" Päästiin siis testaamaan kaapuja :)

Oli puistossa myös muutakin nähtävää, esim Jurassic Park!

+ Minion Park

Kohokohta oli kuitenkin Harry Potter -maailma, etenkin ilta-aikaan se näytti upealta

Nara

Osakassa käytiin vain Universal Studiossa ajanpuutteen vuoksi, ja jatkettiin sieltä suoraan Naraan. Siellä päästiin kokemaan nimenomaan sitä "vanhaa Japania", josta pidän.

Nähtiin tottakai myös Naran peuroja :)

Kioto

Kiotossa oltiin kaksi yötä, joka oli ehkä liian vähän ottaen huomioon, miten paljon nähtävää siellä on (tai sitten oltiin vaan hitaita). Tänne pitää tulla tulevaisuudessa uudestaan. :)

Kiyomizu-temppeliltä. Päärakennus oli meidän epäonneksi juuri remontissa, mutta onneksi alueella oli myös muuta nähtävää (ja koska oli Gion matsuri, ihmisiä oli toosi paljon).

Kinkakuji

Gion matsurin paraatia

Seoul

Vietettiin vaihtariporukalla viikko Seoulissa. Otettiin vaan rennosti, kierreltiin jonkin verran nähtävyyksiä, syötiin todella hyvää ruokaa ja shoppailtiin. Yleensä matkustellessa yritän ehtiä näkemään kaiken ja juoksen paikasta toiseen tiukalla aikataululla, niin tämä reissu oli mukavan erilainen. Ei todellakaan kierrelty kaikkia temppeleitä, eikä käyty retkillä kaupungin ulkopuolella, mutta se pelkkä hengailu oli mielestäni parasta tällä reissulla. :) Pitää ottaa opiksi tulevia reissuja varten~

Gyeongbok-palatsi

Uutta ja vanhaa katukuvassa

Bukchon Hanok Village

Ewha Womans University. Meillä oli arkkitehtuurin opiskelija mukana, niin käytiin katsomassa paljon erikoisempia rakennuksia

Siinä missä me muut otettiin kuvia, Katie ja Boom luonnostelivat rakennuksia ja maisemia

Matkaseura :)

Syötiin niin paljon hyvää ruokaa tällä reissulla <3 Kuvassa jotain kanapaistosta, jota dipattiin sulatejuustossa

Tässä taas syötiin kotitekoista tofusettiä, missä lähes kaikki ruokalajit oli tofusta. Todella hyvää ja asiakaspalvelu todella ystävällistä :)

Käytiin myös läheisellä Bukhansan-kansallispuistossa. Päästiin puistoon vasta pari tuntia ennen auringonlaskua, joten saatiin olla ihan yksinämme siellä. Lisäksi taivas oli upean näköinen auringonlaskun aikaan, mikä teki kokemuksesta upean. Ainoana haittapuolena oli, että oli kiire tulla pois sieltä ennen pimeää :D

Okinawa

Seoulista varattiin Katien kanssa lento suoraan Okinawaan, sillä ei haluttu vielä lopettaa reissailua. Vietettiin kolme yötä Nahassa ja kaksi yötä läheisellä Tokashikin saarella. Meillä sattui hyvä tuuri sään suhteen, joka päivä oli aurinkoinen!

Ekana päivänä mentiin Churaumi-akvaarioon bussilla. Ympäristö oli niin kiva, että melkein kaduttiin, ettei otettu majoitusta täältä.

Akvaario oli valtava, ilmeisesti yksi maailman suurimmista!

Tokashiki-saaren Tokashiku-ranta. Oltiin siis kolme päivää saarella, ja päivät vietettiin snorklaillen. En ollut koskaan ennen snorklannut, ja se oli niin kivaa, ettei tämä jäänyt varmastikaan viimeiseksi kerraksi. Tällä rannalla nähtiin ihkaelävä merikilpikonna!

Saari oli ehdottomasti käymisen arvoinen. Ja me vielä mietittiin, ehtiikö aika käydä pitkäksi kolmessa päivässä.. :D

Viimeisenä päivänä otettiin vene "autiolle saarelle", joka oli tosi lähellä Aharen-rantaa.

Saari oli ihana, eikä niin täynnä ihmisiä kuin Aharen-ranta

Parasta oli kuitenkin korallit, jotka näkyvät hyvin tästä kuvasta. En olisi ikinä uskonut, millainen maailma pinnan alta voi löytyä! Kaloja oli kaikissa sateenkaaren väreissä, niin isoja kuin pieniä. Eivätkä ne pelänneet ihmisiä yhtään (jotkut ilmeisesti ruokkivat niitä). Yhdessä välissä kalaparvi tuli niin iholle kiinni, että säikähdin ja jouduin uimaan karkuun :D

Korallit olivat ihan samannäköisiä, kuin mitä nähtiin ensimmäisenä päivänä akvaariossa. Oli upeaa kokea ne ihan luonnossa :) (Kuva siis akvaariosta, harmitti kun en omistanut vedenkestävää kameraa.)

Tässäpä siis pähkinänkuoressa kaikki matkustelut, mitä tein heinäkuusta eteenpäin. :)